ONLINE

Yoga, meditera och kvinnocirkla med mig online, i enskild session eller i grupp. Jag använder online-mötestjänsten zoom. Du får all info om hur det går till i ditt välkomstmail. Vi skapar en värdefull stund samman där vi är.

Kommande yoga

Innerlig och flödande Yoga Online – drop in (ingen anmälan)
För dig med en kvinnokropp! För nybörjare som van yogini.

Datum:
Måndag 17 maj – 17.00-18.10
Måndag 7 juni – 17.00-18.10

Ta med: Du behöver en yogamatta, kudde, filt och sköna kläder som du kan röra dig i.

Betalning: Båda tillfällen 300kr / en klass 180kr
swish till 0703233050 
(Möjlighet att ta ingen för dig som köpte klippkort efter att fem tillfällen erbjöds! Skriv mig!)

Plats: Online via Zoom
Ingen anmälan!
Logga direkt in på Zoom via länk:
https://us02web.zoom.us/j/8493222532?pwd=RDFkRndodW8wazFrcXdiR3UxRTh3Zz09
Mötes ID: 849 322 2532
Lösenord: 108

Varmt välkommen!

NY HEMSIDA ÄR UNDER BYGGA, URSÄKTA RÖRAN

Kvinnoyogas olika former

Likt säsongernas skiftningar skiftar även våra kvinnokroppar. För att du ska kunna ge Dig, din kropp och sinne det du behöver erbjuder jag fem olika former av kvinnoyoga.

Sama Yoga – mjuka flöden inspirerade från Qigong, som landar i stillsam stretch i mjuka traditionella yogapossitioner. Djupavslappning ingår och kortare meditationer.

Effekt: Ökar cirkulationen och öppnar upp, stärker balans och fokus, balanserar kropp och sinne. Avstressande och återhämtande. Yogateori, psykologi och filosofi finns med genom alla delar.

För dig: Ny som avancerad yogini (kvinna), överrörlig eller stel.


Devi Yoga – intutiv organisk mjuk yoga, med insspiration från Frigörande Dans. Med utgångspungt från en gemensam plats ”position” och musik inspirerars du till intuitiva rörelser för öppning cirkulation, ”realise”. Egenmassage, ibland med mjuka bollar och tennisbollar, finns med. Och djupavslappning.

Effekt: Ökar kontakten med kroppen, intuitionen. Meditativ avstressande, öppnande av shakti, livsenergi. Trauma bearbetning.

För dig; Ny som avancerad yogini (kvinna), alla kroppar och kroppstillstånd.


Yoni Yoga – också kallad wombyoga, är en mjuk och rofylld yoga med långsamma rörelser, Från Be Woman Yoga, WombYoga och Yinyoga Yoga. Yoga för kvinnokroppen. Rörelser för livmoderhälsa. Yoni betyder livmoder på sanskrit. Vi samordnar andning med rörelse och kroppsmedvetenhet hjälper till lugn och till mer närvarande i kroppen. Vi gör egenmassage, tekniker för bröstmassage finns med. 
Genom Śhakti Bandhas (muskelaktivering i bäckenet) kan vi låsa upp Yoni-energi (hela kvinnliga könsorganen vagina + livmoder) spänningen och skapa djupare kontakt till den egna kreativiteten.

Effekt: frigöra spänning, energi och kommer i kontakt med kroppen, vår livmoder och hjärta. Vi ger kroppen tid till att släppa spänningar.
Öppnar för mer sensitivitet, njutning och energi. Kan mildra menssmärtor, pms ,öka fertilitet och lindra andra underlivs och livmoderrelaterade besvär.

För dig: Kvinna i alla åldrar med vaginaförsedda kroppar. En yogaform som kan känns extra skön dagarna före och de första dagarna vid menstruation. Men kraftfull även annars även efter menopaus.


Durga Yoga – en mer kraftfull yoga, för styrka, balans och fokus. Durga, fredens krigarinnan inspirerar till ett avslappnat sinne genom yogapraktiken intensitet. Det kan vi sedan ta med till hela livet.

Effekt: Ger styrka, främst bålstabilitet, ökar viljekraft, fokus och mental och fysisk balans och stabilitet.

För dig: Ny som avancerad yogini (kvinna). Det finns alltid utrymme till att vila. Fokus är på att lära känna den egna kroppen även om mer styrkeutmandande övningar föreslås. En yogaform som kan kännas för kraftfull dagarna före och de första dagarna vid menstruationen.


Shakti Yoga – snabbare flöden genom yogapossitioner, vinyasa. Mer kraftfull yoga med fart. Vi upprepar ofta sekvenser från tidigare så vi känner rörelserna och han öka tempot.

Effekt: Öppnande, kondition och pulshöjande. Bygger styrka.

För dig: Som känner för lite mer utmaning. Bra om du är fri från eller har god koll på eventuella skador och vet vad du bör och inte bör göra. När klassen ges i grupp online är det svårt för privat vägledning. En yogaform som kan kännas för kraftfull dagarna före och de första dagarna vid menstruationen.


Gemensamt för alla är att jag undervisar intutivt inom ramet för temat. Yogateori, psykologi och filosofi (vedanta) finns med och bidrar till välmående. Avslappning eller meditation finns alltid med.

Se nyheter direkt när de släpps via vårt nyhetsbrev!


Välkommen med dina frågor!